woensdag 14 november 2012

Tocht 20 mei










Vrijdag weer een tocht in Caestert gemaakt met Jacques (met Petromax) en Susanne. Aangezien ik erg moe was deden we het rustig aan. Het zogenaamde doelloos rondlopen wierp weer eens zijn vruchten af want ik kwam in een stukje groeve waar ik al jaren niet meer geweest was. Hier hebben we op het gemak wat rondgekeken en een paar kiekjes gemaakt. Niet veel later kwam ik wederom in een stel gangen waar ik ook al heel lang niet meer geweest was. Gek eigenlijk; je komt zéér regelmatig in een gangenstelsel en toch zijn er gangen of stukken waar je zelden of nooit komt! Aangezien Jacques een Petromax bij zich had zag ook hij waar hij liep. Wat ons natuurlijk ook een boel “bijlicht” werk scheelde zodat ook wij onze aandacht volledig op de groeve konden de richten.



"Goh, met een Petromax kan ik het plafond zien".
Hier hebben we even gepauzeerd (vrij lang eigenlijk) en onze op handen zijnde reis naar het Franse Soissons besproken (ja we gaan naar Soissons). Toen we een tijdje zaten stond ineens een hond voor ons en verdween weer. Even later dook een klein groepje op dat bij de hond hoorde.

Na nog wat rond gelopen te hebben (dit maal alleen door bekende gedeelten) begaven we ons richting uitgang. Onderweg kwamen we nog een groepje tegen dat schijnbaar geschrokken door de hoeveelheid licht riep "Fuck, drie fucking Colemans, wat een licht". Een belediging tot op het bot want iedereen weet intussen hoe ik denk over Colemans. Desalniettemin is het toch nog goed afgelopen.

Bijzonder vermelding: Jacques had een Petromax!!!

Jacques legt uit aan Susanne waarom hij zo blij is met zijn Petromax.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten