woensdag 14 november 2012

Lempkestocht


Desalniettemin viel ook deze groeve bij iedereen in de smaak, want ook deze had een indrukwekkende ingang. Deze, voor dit gebied, bijzonder hoge groeve valt in de categorie "middelgroot" tot "groot" en bestaat uit twee gedeelten. Het voorste gedeelte is uitgediept, het achterste niet. Het voorste gedeelte is zo'n drie a vier meter uitgediept en men heeft rondom de pilaren een brede voet laten staan. Een indrukwekkend gezicht. Het achterste gedeelte was altijd via een ijzeren ladder te bereiken maar deze was spoorloos. Even verderop vond ik een oud ijzeren bed dat als ladder kon worden gebruikt maar aangezien mijn voorstel met weinig enthousiasme werd begroet liet ik dit idee maar varen. Gelukkig kende ik nog een ingang waardoor het hoger gelegen gedeelte bereikbaar was. Dat voorstel werd heel wat enthousiaster begroet. Dus dan maar "buitenom". De tweede ingang (het zijn er eigenlijk meerdere) ligt verscholen in het bos. En als je het niet weet, loop je er makkelijk langs. Na ook dit gedeelte uitgebreid beken te hebben werd het langzaamaan tijd voor de reis terug. Ik had nog een vijfde groeve op het programma staan maar aangezien de vermoeidheid nu de overhand begon te krijgen en de groeve héél erg groot was, en dus veel tijd zou kosten, liet ik dat plan maar varen. Dus...... die blijft liggen voor een volgende keer.

De reis naar huis verliep voorspoedig maar duurde erg lang want de TOMTOM stuurde ons via een grote omweg naar huis. Na Johan in Val-Meer te hebben afgezet was ik rond 23.00 uur weer thuis.

Het was een vermoeiende maar memorabele dag waar we het nog lang over zullen hebben. 

Hans, Jacques, Susanne en Johan: bedankt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten